Wednesday, June 14, 2006



اخباري از اوضاع شهر نقده

خبرهايي از كميته تحقيق مجلس شوراي اسلامي در سولدوز

اورمونيوز(24 خرداد 1385):

اعضاي كميته تحقيق مجلس شوراي اسلامي كه در سولدوز به سر مي بردند با فرماندار و جمعي از مردم و مسئولين نقده اي و نيز با تعدادي از خانواده هاي مجروحين و شهيدان حوادث اخير ديدار كردند. در يكي از اين جلسات كه با حضور تني چند از مسئولين و معتمدين شهر برگزار شده است، فرماندار نقده حوادث اين شهر را به اراذل و اوباش منتسب كرده است كه اين موضوع سبب واكنش شديد معتمدين شهر شده است.آنها گفته اند كه در بين معترضين كودكان كم سن و سال نيز به وفور ديده مي شدند و اينان نمي توانند آشوب گر و اراذل و اوباش به حساب بيايند.

هم چنين اعضاي اين هيات با سي خانواده در نقده كه منزل مسكوني شان توسط ماموران به شدت تخريب شده و اعضاي آن مورد ضرب و شتم فرار گرفته بودند، ديدار كردند.

گفته مي شود در يكي از جلسات، فرماندار نقده بدون ارايه مدركي براي اثبات ادعاهاي واهي خود از كشف دو محموله اسلحه در نقده سخن رانده بود.

برخي از ناظران سياسي آذربايجان، با اشاره به وجود نيروهاي دولتي و غير مستقل در تركيب كميته يادشده، از هم اكنون نتايج آن را غير واقع بينانه تلقي مي كنند

اخباري از اوضاع شهر نقده
اورمونيوز:(24 خرداد 1385):

با گذشت بيش از بيست روز از حوادث سولدوز(نقده)، شهر هنوز در فضايي امنيتي به سر مي برد. بنا بر خبرهاي رسيده مصدومين و مجروحين اين شهر از بيم كنترل هاي محسوس و نامحسوس نيروهاي امنيتي هنوز مجالي براي مراجعه به مراكز درماني نمي يابند. هم چنين يكي از پزشكان دلسوز اين شهر كه به مداواي مخفيانه و خصوصي مجروحان مي پرداخت، توسط ماموران بازداشت شده است. هم اكنون در كنار فضاي امنيتي حاكم بر شهر، ماموران دولتي به شكلي نامحسوس اقدام به پخش شايعه هايي در جهت تخريب حركت اعتراض آميز مردم نقده نموده اند.

دو جنازه جديد در نقده

در حالي كه هنوز آمار دقيقي از ميزان كشته شدگان اين شهر از سوي منابع رسمي اعلام نشده است، از نقده خبر مي رسد كه جسد دو تن از كشته شدگان حوادث اخير همچنان در اختيار مقامات دولتي است و هنوز به خانواده وي تحويل داده نشده است. گفتني است به خانواده هاي آنها گفته شده است كه جهت تحويل گرفتن اين جنازه ها مي بايست مبلغ سه مليون تومان و نيز شيريني بدهند كه اين مساله نفرت مردم نقده را دو چندان كرده است.

همچنين ماموران ضد شورش و امنيتي نقده اي كه به سركوب قيام مردم پرداخته بودند و اسامي آنان براي ساكنان نقده محرز گشته است از بيم اعتراضات مردمي با اسكورت ويژه در شهر تردد مي نمايند. بكي از اين افراد بنام مهدي داننده كه مورد نفرت شديد مردم مي باشد، با دو اسكورت ويژه در شهر ديده شده است.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home