Thursday, June 01, 2006



خاکسپاری پیکر "توحید زمان زاده" که بدست ماموران حکومتی در نقده به قتل رسید

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

Student committee of human right reporters

بنا بر اخبار رسیده از شهر نقده ، امروز پیکر "توحید زمان زاده" دانشجوی 20 ساله که اخیرا در جریان اعتراضات مردمی در این شهر به دست مامورین کشته شده بود، به خاک سپرده شد.

بنا به این خبر دوشنبه 7 خرداد در مراسم هفتمین روز از کشته شدن تعدادی از مردم آذربایجان مجددا ده ها نفرمورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شدند که شایعاتی مبنی بر کشته شدن 5 نفر دیگر در شهر مطرح است. همچنین در این مراسم صدها تن از مردم توسط نیروهای امنیتی و شبه امنیتی بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل شده اند.

گفته میشود نیروهای امنیتی حتی به عابرین پیاده نیز حمله کرده و خیابانهای شهر محل جولان نیروهای انصار حزب الله مسلح به سلاح گرم میباشد.

در حال حاضر در شهر تبریز حکومت نظامی اعلام نشده ای برقرار است و اکثر فعالان و روزنامه نگاران در طی چند روز گذشته بازداشت شده اند.

هم اکنون کشته شدگان حرکات اعتراضی مردم در ارومیه ، اردبیل، نقده، مشکین شهر، زنجان، شلیدر، خوی، ماکو و به ویژه تبریز بیش از 50 تن برآورد شده است.

لازم به یادآوری است پس از چاپ کاریکاتوری در روزنامه ایران ، هزاران تن از مردم آذربایجان در اعتراض به آنچه توهین به آذری زبانها میدانستند در سطح شهرتظاهرات کرده و خواستار محاکمه دست اندرکاران این روزنامه و استعفای وزیر ارشاد شدند که پس از تشدید این اعتراضات، روزنامه ایران توقیف و مدیر مسئول و کاریکاتوریست روزنامه با قرار بازداشت روانه ی زندان شدند!.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home