Saturday, August 12, 2006



نوری به زندان تبریز منتقل شده است

ائلمان نوری یکی از دانشجویان حق طلب شهرستان سولدوز(نقده) که چندی پیش به دلیل فعالیتهای هویت طلبانه، با هجوم مامورین به منزل دستگیر شده بود از 3 روز پیش به زندان تبریز منتقل شده است. خانواده نوری که هفته گذشته قادر به ملاقات با ائلمان شده اند می گویند که وی از نظر جسمی بسیار ضعیف شده و به احتمال قوی تحت شکنجه قرار گرفته است.


خبر جدید از وضعیت ائلمان نوری :

ائلمان نوری فعال برجسته حرکت ملی در تبریز و سولدوز پنج هفته پیش در سولدوز با شکستن در منزل دانشجویی اش توسط ماموران اطلاعاتی رژیم ربوده و به اطلاعات تبریز منتقل شده بود .

قاضی دادگاه دیروز بعد از 40 روز با قراروثیقه 30 ملیون تومانی حکم به آزادی ایشان داده بود ، ولی امروز 11مرداد وقتی خانواده ایشان با فراهم کردن سند خواسته شده در دادسرا حاضر شده بود ، با جواب منفی قاضی مواجه شد . قاضی در گفته های خود اشاره کرده است که اداره اطلاعات سولدوز خواستار عودت ائلمان به سولدوز شده است . گویا اطلاعات سولدوز قصد اتهام موارد دیگری به ائلمان را دارد...

این در حالیست که به گفته شاهدان در دادسرا ائلمان در طول این مدت به شدت لاغر شده ( بیش از بیست کیلو ) و آثار شکنجه و ضرب و شتم در بدن مخصوصا صورت ایشان مشهود بوده است.

مادر ائلمان بعد از دیدن فرزند خود دیگر آرام و قرار ندارد.

از سازمانها و فعالین حقوق بشر عاجزانه خواستار حمایت از این فعال آذربایجان جنوبی هستیم.

جنبش دانشجویی آذربایجان – واحد خبر –تبریز

ائلمان نوری از ۱۵ تيرماه اعتصاب غذا کرده است

بای بک | 20م تیر 1385 @ 13:08 | اخبار

ائلمان نوری از فعالین دانشجویی حرکت ملی آذربایجان ،دانشجوی دانشگاه آزاد سولدوز كه در نیمه های شب چهارشنبه 14 تیر ماه در خانه‌ی دانشجویی خود در شهرستان سولدوز با حمله نیروهای مسلح امنیتی و شکستن در خانه ی وی دستگیر شده بود از روز 5 شنبه 15 تيرماه دست به اعتصاب غذا زده است

0 Comments:

Post a Comment

<< Home