Saturday, January 19, 2008



در دانشگاه پیام نور مرکز نقده

جسارت و بینش هویت طلبی، انحصارگرایی را به زانو درآورد


همزمان با 16 آذر که در تقویم کشور مصادف با روز دانشجو است مراسمی به همین مناسبت در دانشگاه پیام نور مرکز نقده برگزار شد. در این مراسم که با حضور امام جمعه شهرستان نقده، روسای برخی ادارات و خیل کثیر دانشجویان برگزار میشد در قسمت سئوال-جواب و تریبون آزاد چند تن از دانشجویان هویت گرای آذربایجانی با جسارتی قابل تحسین، ((فائز دین پرست)) رئیس جدید این مرکز را که فردی 27 ساله و از اقوام نزدیک حجت الاسلام دین پرست مشاور ارشد استاندار آذربایجان غربی و فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق است را به زانو درآوردند.

در تریبون آزاد، ((ملکی)) که بعنوان نماینده نشریه چنلی بئل سخن می گفت ابتدا سوالی از امام جمعه شهر پرسید. متن سوال بشرح ذیل است:

سئوال: با توجه به اینکه جنابعالی نماینده ولی فقیه در این شهرستان می باشید لطفا بفرمایید که آیا در انتصاب رئیس جدید این مرکز از شما نظرخواهی شد؟ چراکه آقای دین پرست 27 ساله که هنوز یکسال از اخذ مدرک فوق لیسانس وی سپری نشده است و دارای هیچگونه تجربه مدیریتی دانشگاهی نمی باشد بر پایه کدامین معیار و ضوابط اداری به این سمت منصوب شده اند؟ شایان ذکر است در این خصوص دانشجویان و کارمندان مراتب اعتراض خود را عنوان کرده اند. لطفا بفرمایید آیا در انتصابها، روابط طیفی و باندی و جناحی حاکم است یا ضوابط اداری؟ و آیا تغییر صورت گرفته و نصب فردی 27 ساله به ریاست دانشگاه نوعی تمسخر به مدیران باتجربه و کارآمد نیست؟

امام جمعه نقده در پاسخ به این سوال که با نوعی همفکری و همنوایی با سوال کننده همراه بود پاسخ داد، با بنده نه مشورتی صورت گرفته و نه نظری خواسته شده است و بنده از موضوع انتصاب ایشان بی خبر می باشم.

شایان ذکر است در زمان پرسش ملکی دانشجویان حاضر که عمدتا از دانشجویان هویت طلب آذربایجانی بودند به تشویق های پی در پی وی پرداختند.

((احسان ملکی)) که در غیاب مدیر مسئول نشریه بعنوان نماینده چنلی بئل در تریبون آزاد حاضر بود سئوال دیگر خود را اینبار از دین پرست رئیس 27 ساله دانشگاه بدین صورت مطرح کرد:

سئوال: بر پایه چه اساسی معاون دانشگاه را از شهرستان اورمیه که از نیروهای بنیاد شهید است به این مرکز آورده اید؟ آیا در این دانشگاه فردی لایق وجود نداشت؟ همچنین جنابعالی چه نسبتی با حجت الاسلام دین پرست مشاور ارشد استاندار دارید؟ ایشان چقدر در پیشرفت شخصی و شغلی شما موثر بوده اند؟ بنظر میرسد آقای استاندار و مشاورانش مرکز نقده را محل اشتغالزایی برای نورچشمی هایشان در نظر گرفته اند‍. آیا شما نیز با ما هم عقیده اید؟

دین پرست رئیس 27 ساله که سخت از حمایت دانشجویان، کارمندان و حاضرین در سالن از پرسش کننده، عصبانی بنظر میرسید با حالت روانی خاصی گفت: آوردن یا عزل و نصب به خودم ربط دارد و کسی از دانشجویان یا کارمندان نمی تواند در تصمیم من دخالت کند. همچنین وی منکر هرگونه ارتباط فامیلی با حجت الاسلام دین پرست شد و حتی برای اثبات این امر 2 سکه نیز جایزه تعیین کرد، فقط اشاره نکرد که 2 سکه را از محل اعتبارات دانشگاه خواهند داد یا از حقوق شخصی اش تامین خواهد کرد!

پاسخ نامعقول دین پرست که نشان از ناپختگی و کم تجربگی وی حکایت میکرد باعث اعتراضات برخی دانشجویان و نیشخندهای معنی دار آنان گردید.

ملکی سوالی نیز در خصوص نشریه چنلی بئل پرسید. متن سوال بشرح ذیل است:

چرا از نشریه چنلی بئل که تنها نشریه مستقل دانشجویی این مرکز است حمایت نمی کنید؟ این نشریه که در طول 3 سال از انتشارش یکی از تاثیرگذارترین و محبوبترین نشریات منطقه بوده است مبلغ 1میلیون و 700 هزار تومان از طرف مدیر مسئول آن هزینه شده است ولی دانشگاه بر خلاف وظیفه اش هیچگونه کمکی اعم از مادی یا معنوی به نشریه نکرده است.

فائز دین پرست که بنظر خیلی عصبانی میرسید و از سوالات و جسارت و آگاهی دانشجویان شوکه شده بود هیچ پاسخی به این سوال نداد و اعتراضات تقریبا 80 درصد حاضرین در سالن جهت پاسخ دادن وی و تلاشهای سوال کننده برای گرفتن جواب راه به جایی نبرد.

در ادامه جلسه ((عباد داغستانی)) مدیر فنی انجمن کوهنوردی ((سولدوز ساوالان))، که به همت دانشجویان هویت طلب آذربایجانی تشکیل شده است با تکرار سوال ملکی از دین پرست در خصوص کارشکنی در قبال نشریه چنلی بئل سوال دیگرش را بشرح ذیل مطرح کرد:

سوال: چرا به رغم فشارها و درخواستهای مکرر دانشجویان در خصوص تشکیل کانونهای فرهنگی بنام استاد شهریار، انجمن ادبی سولدوز، انجمن کوهنوردی سولدوز ساوالان همچگونه جواب و یا مجوزی اعطا نشده است؟ چرا به درخواستهای فرهنگی دانشجویان بی اعتنایی می کنید؟ اساسا جنابعالی در طول عمر 27 ساله تان آیا در امورات فرهنگی بوده اید؟

دین پرست رئیس 27 ساله در کمال عصبانیت این سوال دانشجویان را نیز بی پاسخ گذاشت که در نتیجه دانشجویان، کارمندان و حضار در سالن 300 نفری پیام نور نقده در خصوص مسائلی همچون: رابطه و ضابطه، تجربه و بی تجربگی، کفایت و عدم کفایت، پختگی و ناپختگی، و نیز جسارت و درایت، آگاهی و بینش به صحبت با یکدیگر بپردازند.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home