Saturday, January 19, 2008



عبدالله عباسی جوان آزاد نشده است

اورمونیوز(۴ دی ۱۳۸۶): با وجود انتشار خبر آزادی عبدالله عباسی جوان به نقل از برادر بزرگ وی یدالله عباسی جوان٬ اخبار جدید حاکی از این است که علیرغم تهیه وثیقه هشتاد میلیون ریالی عبدالله عباسی جوان آزاد نشده است. یدالله عباسی جوان می گوید: "آنها گفتند که برادرم دیشب آزاد می شود٬ و ما تا ساعت دو نصفه شب منتظر ماندیم. ولی خبری نشد. آنها ما را مطمئن کرده بودند٬ که عبدالله را دیشب آزاد می کنند."

یدالله عباسی جوان احتمال آزادی برادرش در ساعات یا روزهای آتی را نیز قطعی نمی داند.


استاد نقده ای دانشگاههای تهران پس از تحمل بیش از چهار ماه حبس از زندان اوین آزاد شد

اورمونیوز(۳ دی ۱۳۸۶): عبدالله عباسی جوان فعال نقده ای حرکت ملی آذربایجان پس از تحمل بیش از ۴ ماه حبس٬ امشب چهارم آذرماه ۱۳۸۶ با قرار وثیقه هشتاد میلیون تومانی از زندان اوین تهران آزاد شد. به گفته یدالله عباسی جوان٬ برادرش ساعاتی پیش و پس از اتمام مراحل تسلیم این وثیقه سنگین آزاد شده است.

عبدالله عباسی جوان استاد دانشگاه شهید رجایی تهران٬ فعال حقوق بشر و مدافع حقوق زندانیان سیاسی آذربایجان در تاریخ ۲۷ مرداد٬ در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گشت. منزل مسکونی این فعال دانشجوئی سابق بعد از دستگیری مورد تفتیش مأمورین نیروی انتظامی قرار گرفت. او تقریبا تمام مدت بازداشت را در انفرادی به سر برده است.

این فعال ۳۶ ساله نقده ای به جز فعالیتهای فرهنگی و برگزاری مراسمهای گوناگون ادبی و فرهنگی در دانشگاه تهران٬ در دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان نیز همواره پیشقدم بوده است. او ضمن همکاری با گروههای فعال حقوق بشر همچون کمیته دفاع از زندانیان سیاسی آذربایجان٬ آسمک٬ از طریق ارتباط و دیدار با خانواده های زندانیان سیاسی به پیگیری وضعیت آنها کمک کرده است. عباسی جوان در شکل گیری گروهی که در جریان اعتصاب غذای دراز مدت عباس لسانی زندانی سیاسی شناخته شده اردبیلی به زندان اردبیل رفتند٬ نقش بسیار مؤثری داشت. آنها ضمن مذاکره با دادستان اردبیل موفق به دیدار با عباس لسانی شده و اورا برای شکستن اعتصاب غذای یک ماهه خود اقناع کردند.

لازم به ذکر است که فعالان سیاسی شهرستان نقده که در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد٬ از خردادماه ۱۳۸۵ تا کنون مورد شدیدترین فشارها و حملات نیروهای امنیتی قرار داشته اند. پس از قتل عام معترضین نقده ای در ۴ خرداد ۱۳۸۵که در جریان اعتراضات ملی تورکهای آذربایجان صورت گرفت٬ فعالان سیاسی و خانواده های آنها توسط ارگانهای امنیتی تهدید شده و به شدت تحت فشار قرار گرفته اند٬ به طوری که بعد از آن تاریخ هیچگاه اوضاع نقده به صورت عادی در نیامده است. در جریان سرکوب اعتراضات نقده از طرف مامورین جمهوری اسلامی ایران دهها تن کشته و زخمی شدند. تلوزیون دولتی ایران کشته شدن چهار نفر در تاریخ چهار خرداد ۱۳۸۵ به نامهای: توحيد آذريون (۲۵ ساله) -همت اسمزاده (۳۵ ساله متأهل) - حسین فتحي پور(۱۷ ساله دانش آموز)-عسگر قاسمي (۳۹ ساله متأهل) را تأیید کرد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home