Sunday, April 20, 2008

فضای سرد دور دوم انتخابات سولدوز و خطر تحریم آن



فضای سرد دور دوم انتخابات سولدوز و خطر تحریم آن


آذربایجان اویرنجی حرکاتی : دو روز از زمان اغاز تبلیغات اتنخابات دور دوم مجلس در سولدوز میگذرد اما فضای سرد حاکم بر ان هنوز تصویر شور انگیز دوراول را ندارد.دو نامزد کورد و تورک راه یافته به این دوره از انتخابات از تمام توان خود برای جذب ارا استفاده میکنند. علی زنجانی نامزد تورک به همراه تعدادی از شخصیتهای خوشنام و مورد احترام مردم (این شخصیتها نه ریش دارند و نه چفیه و بعد از انتخابات هم فراموش خواهند شد!)از صبح امروز با پای پیاده در خیابانها و کوچه های شهر براه افتاده و با مغازه داران و افراد در حال تردد گفتگو میکنند...

شرایط منطقه بسیار حساس است .از این سو بعضی از نامزدهای شکست خورده در دور اول از طرفداران خود درخواست تحریم انتخابات نموده اند و بعضی دیگر به بهانه تقلب در انتخابات و در واقع سرپوش گذاشتن بر شکست خود به اردوی جمال خضری نامزد کورد مورد حمایت گروههای تروریستی پیوسته اند.

اما در انسوی رقابت انتخاباتی سولدوز و در واقع جنگ به تمام عیار سیاسی جمال خضری ویولونیست کورد به پشتوانه حمایت امام جمعه اشنویه و ماموستاهای نقده و روستاهای اطراف و حمایتهای بیدریغ سایر نامزدهای کورد حاضر در دور اول خود را برای سفر به مجلس هشتم اماده میکند.

انچه در این میان قابل تصور است علی رغم در خواست بعضی از خود راضیان سیاسی مبنی بر حمایت از نامزد کورد ضربه ای که تحریم انتخابات بر پیکر تورکی سولدوز خواهد زد بسیار مهلک تر خواهد بود و به همین دلیل لزوم مشارکت همه ملت تورک سولدوز در این انتخابات با درک کامل از غیر دمکراتیک بودن ان را واجب میکند و با نگاه اگاهانه به حوادث دور اول و حمایت سازمانهای تروریستی از کاندیدای کورد و مهمتر از ان سخنان نمایندگان کورد در مجلس و شورای شهر و کوردستان نامیدن غرب اذربایجان و بار سیاسی اتفاقات امروز در فردای اذربایجان از منطقی بودن مشارکت فعال در انتخابات سولدوز و ارومیه خبر می دهد.

همه فعالان ملی اذربایجان در این شهرها را برای حضور موثر و ترغیب مردم دعوت نموده و بر این باوریم که اختلافات بین مبارزان ملی اذربایجان باهر قشر از مردم اذربایجان در بسیج و سپاه و هر سازمان و تشکیلاتی جزئی از اختلافات داخلی ما بوده و در صورت تضعیف منافع بلند مدت ملی اذربایجان در کنار هم خواهیم بود.در پایان بخشی از سخنان رضا پهلوی پادشاه خود خوانده ایران شوینیستی را که در زمان اوج مبارزات ملت تورک اذربایجان در خرداد ۸۵ گفته بود را ذکر نموده و داوری را به خوانندگان محترم این وبلاگ واگذار مینمایم.

رضا پهلوی""....اگر قرار است اتفاقی در اذربایجان بیفتد و اذربایجان علم استقلال بر افروزد ما در کنار جمهوری اسلامی خواهیم بود...""(بیزیم سولدوز)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home