Sunday, May 25, 2008

جمعی از فعالین حرکت ملی در سولدوز بازداشت شدند



جمعی از فعالین حرکت ملی در سولدوز بازداشت شدند

خانوادهای شهدا به همراه جمعی از اهالی بر مزار شهدای قیام خرداد 85 تجمع کردند

میللی شورا- چهارم خرداد:سولدوز خبر:مراسم بزرگداشت دومین سالگرد قیام خونین بهار 1385 ملت تورک آذربایجان جنوبی علیه شئونیزم پارس از ساعت 3 بعدظهر روز اول خرداد با حضور خانواده های داغدیده شهدای سولدوز، فعالین حرکت ملی آذربایجان و جمع کثیری از آحاد ملت در مزار شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی رژیم آپارتاید برگزار گردید.

در نقاط مرتفع اطراف قبرستان گارد ویژه سر تا پا مسلح نیروی انتظامی مستقر شده بود و در سمت پایین قبرستان در کنار جاده اتومبیل سمند نقره ای رنگ متعلق به اداره اطلاعات که در درون آن سرگرد نوروزپور نیز مشاهده می شد از دور دست مراسم را با دوربین های مخصوص خود ضبط نموده و تحت نظر داشتند.



با وجود این تنی چند از عمال رژیم با سیستم های مخصوص و مخفی خود از قبیل کیف دستی مجهز به فیلمبرداری و غیره از نزدیک و در بین تجمع کنندگان به امر جاسوسی می پرداختند که حیله ها و مکرهای آنان بر همگان آشکار گشته است.

مراسم بزرگداشت شهدای قیام خونین سولدوز با سخنرانی تنی چند از فعالین سیاسی حرکت ملی آذربایجان جنوبی و ختم فاتحه نثار شهدای سولدوز و تمامی شهدای آذربایجان در مزار شهدای سولدوز پایان پذیرفت.

سپس دسته های مختلف مردم بسوی قبرستان عطاء الله محمدیار که شهید عسگر قاسمی دیگر شهید قیام خونین خرداد 1385 سولدوز در آنجا آرمیده است، حرکت نمودند. با تجمع مردم غیور سولدوز در مزار شهید عسگر قاسمی و نثار فاتحه مراسم روز اول خرداد به پایان رسید.

گفتنی است در پایان مراسم تنی چند از فعالین حرکت ملی آذربایجان که از راه خاکی کهل با ماشین خود در راه بازگشت به منزل بودند توسط اداره اطلاعات دستگیر شده اند. شایان ذکریم مراسم اصلی روز شنبه چهارم خرداد از ساعت 3 الی 5 بعدظهر در مساجد امام حسن کهل و جامع نقده و از آنجا در مزار شهدای راه آزادی برگزار خواهد شد.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home