Sunday, May 25, 2008

شرکت هزاران تن از مردم آذربایجان در مراسم دومین سالگرد شهدای سولدوز



شرکت هزاران تن از مردم آذربایجان در مراسم دومین سالگرد شهدای سولدوز



میللی شورا- پنجم خرداد: اورمونیوز: امروز شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷مراسم دومین سالگرد جانباختگان چهارم خرداد ۱۳۸۵ ـ که در اعتراضات سراسری تورکهای آذربایجان جان خود را از دست دادند ـ با شرکت هزاران نفر در مساجد جامع و کؤهول نقده و مسجد محمدیار و همچنین بر سر مزار جانباختگان در نقده و محمدیار برگزار شد.

بیش از ۵۰۰۰ نفر از اهالی نقده٬ اورمیه٬ قوشاچای(میاندوآب)٬ تبریز و ... ساعت سه الی پنج بعد از ظهر پس از حضور در مساجد نقده٬ ساعت ۵ الی ۷ بعد از ظهر بر سر مزار توحيد آذريون٬ همت اسمزاده و حسین فتحي پور در قبرستان شهر نقده حاضر شده و از آنجا برای اجرای مراسم بر سر مزار عسگر قاسمی به سوی شهر محمدیار حرکت کردند. در این مراسم چند تن از فعالان مدنی آذربایجان از جمله دکتر پرویز محمدی٬ آشیق قنبر حقیری٬ ائلدار٬ بنی وند و ... سخنرانی کرده و چند شاعر اشعار خود را قرائت کردند


حماسه اهالی سولدوز در سالگرد قیامهای ملت آذربایجان جنوبی

سولدوزون شهیدلری ابدی یاشاماغی باشاردیلار



میللی شورا- پنجم خرداد:سولدوز خبر: روز گذشته برگه زرین دیگری در تاریخ افتخارات سولدوز ثبت گشت. ظهر دیروز فعالین سولدوزی حرکت ملی آذربایجان و مدعوین و مهمانان دیگر شهرهای آذربایجان در ضیافت نهار بدعوت خانواده معزز شهید حسین فتحی پور در دومین سالگرد شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز در حسینیه علی اصغر سولدوز گرد هم آمدند.

از ساعت 15 الی 17 نیز مجالس ترحیم شهدای آذربایجان با حضور پرشور مردم غیور و همیشه در صحنه سولدوز در مساجد کهل و جامع این شهر به نحو احسن برگزار شد. دلیل برگزاری مراسم در دو مسجد مجزا و دور از همدیگر، فشار شدید اداره اطلاعات بر خانواده های داغدیده شهدا بود تا بدین طریق از برگزاری و حضور مردم در مراسم یادبود آن عزیزان ممانعت بعمل آید که با حضور گرم و مشتاقانه آحاد ملت حیله های آنان نیز خنثی گشت.

پارچه نوشته ای که توسط فعالین سیاسی ارومیه با مضمون«سولدوزون شهیدلری ابدی یاشاماغی باشاردیلار-آذربایجان باشین ساغ اولسون» در مسجد نصب گشته بود جلوه خاصی به مجلس بخشیده بود. درحین برگزاری مجالس ترحیم شهیدان، مردمی که در رفت و آمد مابین مساجد امام حسن کهل و جامع نقده بودند، اداره اطلاعات از آنان فیلمبرداری بعمل می آورد.

همچنین اداره اطلاعات با موبایل های فعالین حرکت ملی آذربایجان تماس گرفته و آنان را تهدید به کناره گیری از مراسم و بازگشت به منزل می نمود. از سوی دیگر رژیم آپارتاید از هفته گذشته تا به الان در سولدوز بحال آماده باش کامل بسر می برد و حتی در مکان های بی تردد و کوچه های بن بست نیز نیروهای امنیتی رژیم قرار گرفته اند.

حجت الاسلام میرابراهیمی در مسجد جامع سولدوز: قربانیان سولدوز، شهدای غیرت و آزادگی هستند




میللی شورا- پنجم خرداد:سولدوز خبر:در اختتامیه مجلس ترحیم شهدای سولدوز که روز گذشته در مسجد جامع این شهر برگزار شد، روحانی غیور سولدوز جناب آقای میر حجت ابراهیمی سخنان صریح و هویت طلبانه ای را ایراد فرمودند. ایشان در ابتدای موعظه خود اشاره به شهادت جوانان پاک و شریف این سرزمین در جریانات خرداد 1385 داشت و آنان را با ارائه دلیل از آیات و احادیث، شهدای غیرت و آزادگی معرفی نمود.

ایشان در رابطه با شهید حسین فتحی پور افزودند: آن زنده یاد که خود قاری قرآن و فرزندی صالح بود چگونه می تواند آنچه که امروزه برخی ها خطاب می کنند، باشد؟ وی افزود: دشمنان با ایجاد تفرقه در بین ملت قصد دارند دانشمندان و فرزانگانمان را از همدیگر جدا نمایند تا ما به وحدت و یکپارچگی نرسیم که مبادا خطری متوجه مواضع آنان گردد.

میر حجت در پایان سخنرانی خود خطاب به نژاد پرستان فارس چنین گفتند: اگر نبود ملت تورک و روحانیون مبارز آذربایجان چه کسی می توانست اینان را از ظلم و گمراهی نجات دهد و اکنون زمانیکه کلمه تورک می آید گویی به آنها فحش می دهند.



مهندس بناوند در مسجد جامع سولدوز: اعمال ننگین فاشیزم فارس، معنایی جز دشمنی با خدا ندارد

میللی شورا- پنجم خرداد:سولدوز خبر: روز گذشته مهندس بناوند فعال دلسوخته و آگاه سولدوز در مسجد جامع شهر نقده در مراسم ختم شهدای سولدوز گفت رسید. ایشان نیز با اشاره به سیاست یوغ آسیملاسیون شئونیزم پارس، با بهره گیری از آیات قرآنی اعمال ننگین فاشیست های فارس را خلاف دین و دشمنی با خدا دانستند. پس از سخنرانی مهندس بناوند و اتمام مجلس ترحیم دسته های عظیم مردم با اتومبیل ها و مینی بوس ها عازم مزار شهدا گشتند که تمامی مسیرهای منتهی به قبرستان در احاطه کامل اداره اطلاعات قرار داشت.

با رسیدن سیل انبوه جمعیت از مساجد کهل و جامع به مزار شهدا و تجمع در آنجا پروفسور پرویز محمدی به سخنرانی پرداختند و شعر آفاق از سروده های خود ایشان که برگرفته از مخفف نام شهیدان ( آ:آذریون ، ف:فتحی پور ، ا:اسمزاده ، ق:قاسمی ) است را برای حضار قرائت کردند.

جوانان سولدوز در برابر دوربینهای اطلاعات بر سر مزار شهدا شعر خواندند

میللی شورا- پنجم خرداد:سولدوز خبر:دیروز علاوه بر مخبران رژیم آپارتاید بیش از هفت، هشت خودروی اداره اطلاعات و حفاظت امنیت نیروی انتظامی و ملعون نوروزپور در زوایای مختلف از مراسم یادبود شهدا فیلم برداری می نمودند. مراسم با نثار شاخه های گل بطوریکه مزار شهیدان از گل پر شده بود در آن محل به پایان رسید و سپس جمعیت حاضر عازم محمدیار مزار شهید عسگر قاسمی شدند. در آنجا نیز تنی چند از شاعران دلیر سولدوز به شعرخوانی پرداخته و شعرهای خود را نثار ارواح طیبه شهدای سولدوز نمودند. مراسم دومین سالگرد شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز با سخنرانی غنی پروفسور پرویز محمدی در مزار شهید عسگر قاسمی پایان پذیرفت.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home