Saturday, September 20, 2008

جوابیه‌ای به وبلاگ سولدوز نیوز، متعلق به وابستگان حاكميتي در شهرستان نقده



جوابیه‌ای به وبلاگ سولدوز نیوز، متعلق به وابستگان حاكميتي در شهرستان نقده

میللی حرکت پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۷:

(خیلی فکر کردیم تا از جواب دادن به این مطلب که از سوی شما برادر کم تجربه نوشته شده است سرباز زنیم ولی ترسیدیم مبادا بی جواب گذاشتن مطلب شما شاید بی ادبی تقلی شود)


با سلام به همشهری محترم و طلبه گرامی، جناب آقای احسان قلندری.

برادر عزیز و گرامی بنده به عنوان یکی از امضا کنندگان همان طومار که جناب عالی در مورد آن این چنین نظر داده‌اید: «در حاشیه طومار محرمانه که در ... امضا شده».

اولا، به خدمت شما همشهری گرامی عرض کنیم که این طومار در بازار نقده و در روز روشن امضا شده نه در ...که ظاهرا شما از آن خبر داشته‌اید که آدرس ... داده‌اید.

دوماً، ادعا کرده‌اید که «تاکنون هیچ کسی به سولدوز نیوز آنرا مخابره نکرده لااقل بازتاب داده نشده است..؟!

برادر گرامی اکثر روزنامه‌های سراسری و استانی این طومار را انتشار داده‌اند و در مجلس نیز سه تن از نمایندگان محترم مجلس در مورد آن نظر ارائه نموده و اعتراضی را براساس همین طومار به آقای مشایی داشته‌اند که یکی از این نمایندگان روحانی معزز جناب ذاکر می‌باشند. اگر ناراحتی شما از بابت خبر ندادن به شما می‌باشد شما باید تلاش کنید تا اعتماد اکثریت جامعه را بدور از خواسته‌های حزبی خود بدست آورید تا آن جایگاه را کسب کنید و بعدا چنین ادعایی را ارائه کنید و این ادعا در حالی ارائه می‌شود که شما این افراد را به پان ترکیسم ربط می‌دهید و حتی این طومار را (شب‌نامه) خطاب نموده‌ید. شما فکر نمی‌کنید که در صورت بازتاب این مطلب در وبلاگ شما، شما را اشخاصی مثل خودتان به پان ترکیسم محکوم می‌کردند!!! و یک نفر طلبه نیز به جمع پان ترک‌ها افزوده می‌شد!!!(خدای نکرده)

سوماً، شما ادعا کرده‌اید «دوما مردم نقده که همه قره‌پاپاق نیستند تیره‌های مختلفی از ترک‌ها علاوه بر کردها وجود دارند که به نظر می‌رسد دوستان پان ترکمان از وجود آنها در شهر بیخبرند که هر اطلاعیه (شب نامه) منتشر می‌شود زود امضای قره پاپاق را زیرش جعل میکنند و اقوام دیگر را به حساب نمی‌آورند گویا نقده کلا قره پاپاق است و صد البته این قره پاپاقها هم از اقوام برگزیده روی کره زمین هستند نه بابا برادر اینها هم آدمند یکمی بازتر فکر کنید».

برادر محترم، اگر شما متن را دیده باشید در متن چنین آمده است: «با سلام، احتراما جمعی از اهالی شهر نقده و فرزندان ایل قره‌پاپاق با کمال تاسف و تعجب بسیار به استحضار می‌رسانند- ...». آیا شما عبارت «جمعی از اهالی نقده» را چگونه تفسیر می‌کنید و در ادامه این چنین همه را تکفیر می‌کنید حتی ایل قره‌پاپاق که بسیاری از جوانان آن در مزار شهدای سولدوز در کنار سایر برادران ترک‌ شیعه که از مراغه، میاندوآب، بناب، هشتری و غیره. هستند خوابیده‌اند تا ناموس این شیعیان مظلوم به دست یاغی‌ها و فریب خوردگانی که با آهنگ سرنای غربی‌ها می‌رقصیدند و هنوز هم آماده رقصیدن می‌باشند، نیافتد. افسوس که شما حافظه تاریخی قوی ندارید تا مسائل را با گذشته و سیر تاریخی آن بررسی کنید تا این چنین دچار شبهه نشوید! ضمنا بله مردم ترک نقده و قره‌پاپاق اقوام برگزیده می‌باشند البته اگر مسئولین منصفی پیدا شوند و تعداد شهدای سولدوز را به نسبت درصد جمعیتی مقایسه کنند‌ آنگاه جایگاه اول شایسته همین مردم می‌باشد که ایل قره‌پاپاق نیز جزئی از آن است که فعلا مورد خشم و غضب جنابعالی قرار گرفته است(متاسفانه).

در ادامه نیز به زبان مادری (البته اگر هنوز مادرتان و زبان آن را دوست می‌دارید) تاخته‌اید که باید به عرض برسانم همانطوری که پدران شیعه ما گفته‌اند: «دیلینی دانان دینینی دانار». کسی که مادر خود و زبان مادری خود را دوست نداشته باشد چه طور می‌تواند زبان فارسی و یا عربی و یا غیره را نیز دوست داشته باشد و حتی ادعای دینداری داشته باشد؟!

در ادامه با طعنه و کنایاتی که شایسته یک طلبه نمی‌باشد این چنین حقوق انسانی و الهی ترک های شیعه و قسمت اعظمی از پاسداران حقیقی این کشور را به مسخره گرفته‌اید : «(گور بابای فقر مردم گور بابای مشکلات اقتصادی بیکاری ازدواج مسکن) زبان مادری را بچسبید این از همه چیز مهمتر است حتی از دین و خدا...!!!»

برادر گرامی، باور کنید ما مثل شما دین و اعتقاد خودمان را فدای سیاست‌های حزبی خود نمی‌کنیم و این چنین در راستای اهداف حزبی خود بر هم‌کیشان خود نمی‌تازیم. شما شاید فکر کرده‌اید که ما چون خدای نکرده مخالف آقای احمدی نژاد هستیم بر سخنان آقای مشایی اعتراض نموده‌ایم. باور کنید اکثر امضا کنندگان این طومار بهتر از شما می‌دانند که آقای احمدی نژاد شخصی می‌باشند که در سازمان ملل از حضرت مهدی (عج) صحبت کرده و خیلی بهتر از آن آخوندی می‌باشد که در سازمان ملل به جای صحبت از اسلام و تاریخ اسلام از رستم و سهراب سخن گفته است آن هم زمانی که کشور ما به وحدت و همدلی تمامی اقوام نیاز دارد. شما مطمئن باشید ما آن کسانی نیستیم که سنگ جلو فعالیت‌‌های آقای احمدی نژاد بیاندازیم و مانع این شویم که ایشان در راستای فقرزدایی، برطرف نمودن مشکلات ازدواج، بیکاری و مسکن دچار مشکل شوند. ما نیز دعا می‌کنیم ایشان در این راه موفق شوند نه آن اشخاصی که سالها بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند و خون مردم را در شیشه نموده‌اند تا مردم فقیرتر شده و تنها خود و باندهای خودشان پولدارتر شوند و در این راه از دین نیز استفاده ابزاری نموده‌اند!!! متاسفانه.

بله حساب ما با افراد گروه‌گرا و حزب گرا فرق می‌کند. اگر اعتراضی صورت می‌گیرد نه به آقای احمدی نژاد و یا به معاون ایشان آقای مشایی، بلکه ما به تفکر تشکیل کردستان کذایی در خاک مقدس آذربایجان معترض هستیم. شاید کسانی در پشت پرده وجود دارند که چنین تفکرات تفرقه افکنانه را به آقای مشایی تحمیل کرده اند و ایشان نیز سهوا چنین سخنانی را ایراد کرده‌اند! الله اعلم. شما باید بدانید که برخی از تجزیه طلبان و تندروهای افراطی همین برادران کرد ما هنوز هم ما را «عجم» خطاب می‌کنند. بله اولین بار این لفظ از جانب اعراب در مورد «غیر عرب‌ها» به کار رفته است و به دنبال آن دولت عثمانی که خود را جانشین خلفای راشدین می‌دانستد این لفظ را در مورد ترک‌ها و فارس‌های شیعه به کار بردند. و کردهای مهاجر ساکن در آذربایجان غربی چون تحت حاکمیت حکومت سنی مذهب عثمانی قرار داشته‌اند و بعدا به این مناطق کوچ کرده‌اند ما را به طبع از عثمانی‌ها عجم می‌نامند ولی کردهای استان اردلان (کردستان فعلی) ما را ترک خطاب می‌کنند نه عجم، چون آنها کردهایی هستند که بیشتر در جغرافیای کشور ایران قرار داشته‌اند نه در کشور عثمانی.

در آخر به خدمت طلبه گرامی می‌رسانیم که در این برهه از وضعیت بحرانی کشورمان شایسته نیست بر طبل جدایی روحانیت و مردم کوبیده شود، چرا که دشمنان اسلام هر روز توطئه جدیدی طرح می‌کنند تا بین مردم و روحانیت فاصله اندازند و این نوشته شما آب در آسیاب همین دشمنان اسلام می‌ریزد نه آن طوماری که صرفا به خاطر اعلام مراتب اعتراض مدنی یک عده وطن پرست شیعه ترک‌زبان که از بابت تذکر به آقای مشایی که در آینده دوباره این اشتباه (چه عمدی و چه سهوی) تکرار نشود.

با سپاس یک همشهری دلسوز

www.bati-az.com

0 Comments:

Post a Comment

<< Home