Friday, May 29, 2009



گزارش مراسم یادبود سومین سالگرد قیام خونین بهار 1385 سولدوز

میللی حرکت چهار شنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸:
مراسم یادبود و گرامیداشت سومین سالگرد قیام عظیم و خونین بهار 1385 آذربایجان جنوبی و شهادت فرزندان رشید ملت شریف تورک که خون پاک آن شهیدان راه آزادی ضامن حقانیت و به ثمر رسیدن حرکت می باشد، با حضور مردم آگاه و همیشه در صحنه سولدوز برگزار گردید.

ابتدای مراسم از ظهر روز گذشته در منزل شادروان شهید توحید آذریون در محله کؤهول نقده به دعوت خانواده آن شهید زنده یاد از جمعی از فعالین حرکت ملی آذربایجان ، دوستان ، بستگان و آشنایان ایشان آغاز گردید.

بعد از صرف نهار مهندس اسماعیل بهرامی (یانان) شاعر نامی و توانمند سولدوز سخنرانی مختصری را ایراد فرمود. سپس حضار راهی حسینیه حضرت علی اصغر(ع) شدند.


مجلس یادبود شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز از ساعت 3 الی 5 بعد از ظهر در حسینیه علی اصغر نقده با حضور آحاد و اقشار مختلف سولدوز برگزار گردید.


عباس لسانی فعال برجسته و شناخته شده حرکت ملی آذربایجان روز گذشته برای شرکت در مراسم مهمان ویژه ی سولدوز، دروازه و قلب تپنده آذربایجان بود. یا به گفته دکتر اکبر اعلمی: «سولدوز آذربایجانین قئیرتی دیر»


در ساعت 17 جمع حاضر به سمت مزار شهدا برای تجمع در آنجا حرکت نمودند.

در تجمع بر سر مزار شهدا، دکتر پرویز محمدی به عنوان مجری برنامه، مراسم را شروع نمود. سپس کریم فتحی پور، برادر شهید حسین فتحی پور از جانب خانواده های داغدیده شهدا به مهمانان خوش آمدگویی و از جمع حاضر برای حمایتهای بی دریغ شان تشکر نمود. ایشان سخنان خود را با خواندن شعر به پایان رساند.


در اختتامیه تجمع نوبت به عباس لسانی این مبارز خستگی ناپذیر اردبیل رسید تا شرکت کنندگان در تجمع دیروز از سخنرانی فصیح ایشان بهره مند گردند.


در پایان مراسم جوانان پرشور و مشتاق سولدوز عکسهای یادگاری با عباس لسانی انداختند. و سپس تعدادی از تجمع کنددگان به همراه مهمانان دیگر شهرها برای بازدید به تپه باستانی حسنلو رفتند.


مراسم روز گذشته با کنترل بسیار شدید اداره اطلاعات برگزار گردید.

شایان ذکر است طی اخبار دریافتی، تعدادی اعلامیه مبنی بر تجمع در مزار شهدای قیام خونین خرداد 1385 سولدوز در عصر روز پنجشنبه هفتم خرداد 1388 در سطح شهر پخش شده است.




يانان


حوسئين خانا


حوسئين خانا


كريم فتحي پور


شهيدله ر مزاري


شهيدله ر مزاري

0 Comments:

Post a Comment

<< Home