Tuesday, October 06, 2009



فرماندار جانی سولدوز از قیام خونین خرداد 85 سولدوز می‌گوید!

میللی حرکت دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸:

نمایشگاه کتاب تبریز بهانه‌ای شد تا با تازه های نشر کشور آشنا شویم. علی رغم ضعفهای متعدد ،این نمایشگاه حاوی نکات جالبی بود که یکی از این نکات حضور کتاب جدیدی با موضوع قبام خرداد 85 بود .البته این کتاب نه به بازخوانی حقایق حوادث خرداد 85 ،بلکه روایتی است با قلم یکی از جنایتکاران قیام خرداد .

محمد امین فرد ، فرماندار وقت سولدوز نویسنده کتاب"گزارش مشروح حوادث خرداد 1385 در نقده و تحلیل فقهی سیاسی آن"در این نوشته علاوه بر تلاش برای خوش خدمتی به اربابان مرکزنشین به توجیه جنایات و اشتباهات خود پرداخته است .

این کتاب که در 165 صفحه و با تیراژ500 جلد توسط انتشارات اعظم در تبریز منتشر و به چهار فصل تقسیم شده است .

در فصل اول مؤلف گزارش مشروح خود از حوادث را تبیین کرده و نقش نهادها و منتفذین و عوامل باصطلاح نویسنده! اغتشاشات را از دید شخصی خود به قلم آورده است.در این بخش نویسنده تحلیلهای درخور خود را دارد که حاکی از سطح معلومات و قدرت تحلیل ضعیف نویسنده دارد . البته همانگونه که گفته شد شاید یکی از دلایل انتشار این کتاب تلاش نویسنده برای تبرئه خود می‌باشد. چرا که وی معتقد است عاملان قتل جوانهای بی گناه سولدوز فعالین ملی این شهر می باشند و مهمترین استناد وی شنود تلفنی از یک فعال ملی می باشد که گویا شب قبل از حادثه با شخصی خارج از استان! تماس گرفته و گفته است "مطمئن باشید که فردا از این حوادث کشته بالا می‌آوریم" !

وی در قسمت دیگری از این بخش از "سرداران بی ادعا"یی سخن به میان می‌آورد که همان قهوه نشینهایی بوده اند که "از نظر ظاهر ،طرفدار دولت به حساب نمی‌آمدند ،طی چند جلسه توجیح شده ودر سطح تاکسی ها ،قهوه خانه ها ،تفریح گاه ها پخش و با زبان خودشان از مطلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاران آن دفاع کردند."!!!

در دومین قسمت نویسنده با باصطلاح تحلیل سیاسی و فقهی و حقوقی این جریان به سوالاتی هچون "آیا تجمعات اوایل خرداد 85 جهاد بود ؟"،"آیا تجمعات اوایل خرداد 85 مقابله با قذف بود؟"،"آیا تجمعات اوایل خرداد 85 فتنه محسوب می شود ؟"و ... با اصول فقهی سعی در تحلیل حادثه‌ای دارد که اصولا ربطی به فقه ندارد . اما دلیل این کار تحصیلات عالیه مؤلف در زمینه فقه و حدیث می‌باشد و چرا ایشان به عنوان کارشناس فقه می خواهند اینچنین مسئله مهمی را تحلیل کنند و یا مهمتر از آن ،چرا اینچنین شخصی فرماندار یک شهر حساس می‌شود، از مسائلی است که به غیر از حکومت جمهوری اسلامی در هیچ ماشینی قابل هضم نیست.

در فصل سوم کتاب نویسنده باصطلاح نیم نگاهی به مساله ی قومیت و قوگرایی دارد که مجموعه‌ای است از تراوشات ذهنی نویسنده که نشان از سطح پایین سواد و ذهن نویسنده دارد و بالاخره در چهارمین فصل کتاب با عنوان "تحقیقی در باره علامت گرگ خاکستری به عنوان نشان ترک ها"که برگرفته از نشریه آران متعلق به یکی از بنیادهای شوونیستی که هر از چندگاهی در تبریز منتشر می‌شود،می‌باشد .

از دیگر نکات جالب این کتاب خود ستایی مفرط نویسنده می‌باشد که بارها و بارها به آن برخورد می‌شود.

لازم است که فعالین ملی محترم شهر پرافتخار سولدوز با مطالعه این کتاب جوابیه های متناسب را به قلم بیاورند . چرا که ممنوعیت و برخوردهای شدید با منتشر کنندگان بازخوانیهای حوادث خرداد از طرفی و انتشار اینچنین کتابهای بی مایه و پر از دروغی ممکن است علاقمندان بی اطلاع از تاریخ معاصر آذربایجان جنوبی را دچار ابهامات جدی بکند

0 Comments:

Post a Comment

<< Home